Site Dışı SEO Fiyatları Piyasaların dijitale dönüşmesiyle birlikte, bugün çoğu marka arama motoru optimizasyonunun (SEO) önemini biliyor. İyi bir SEO stratejisine sahip olmak, yalnızca markanızın imajını ve görünürlüğünü iyileştirmek için değil, aynı zamanda işletmenizin uzun süre sürdürülebilir kalmasını sağlamak için de önemlidir.

Bununla birlikte, SEO ile insanlar genellikle kendi alanlarının optimizasyonlarına odaklanma eğilimindedir. İçeriğin okunabilirliği, sitenin gezinmesi, yükleme hızı, platformlar arasında nasıl çalıştığı vb. Sayfa içi SEO, bir web sitesi için çok önemlidir, ancak Google’da üst sıralarda yer almak ve markanıza doğru potansiyel müşterileri ve gösterimi sağlamak söz konusu olduğunda sayfa dışı SEO da önemlidir.

Site Dışı SEO Fiyatları

Yeterince alakalı geri bağlantı ile, bir site arama sonuçlarında onlar olmadan olabileceğinden çok daha üst sıralarda yer alabilir. Ancak sayfa dışı SEO, geri bağlantıların ötesine geçer. Sitenizin E-A-T’sini (Uzmanlık, Yetki ve Güvenilirlik) iyileştirmek için uygulayabileceğiniz bir dizi başka temel teknikten oluşur. Ancak sayfa dışı SEO nedir? Ve tam olarak nasıl çalışıyor? Hadi bulalım.

Sayfa Dışı SEO Neden Önemlidir?

Google’ın algoritması sürekli olarak güncelleniyor olabilir, ancak hangi yeni güncellemeler gelirse gelsin, sayfa dışı optimizasyon, sayfanızın sıralamasına yardımcı olmada yine de önemli bir rol oynar. Bunun nedeni, sayfa dışı SEO tekniklerinin bir sitenin alaka düzeyini, otoritesini ve genel güvenilirliğini büyük ölçüde iyileştirmesine izin vermesidir.

Bu aynı zamanda sonuç olarak arama sonuçları listesinde üst sıralarda yer alma şansını da artırır. Elbette, Google’ın (ve diğer motorların) algoritmaları söz konusu olduğunda, her bir SEO tekniğinin ne kadar ağırlık taşıdığını tam olarak saptamak zordur. Ancak uzmanlar, sayfa dışı optimizasyonun muhtemelen bunun en az %50’sini karşıladığı konusunda hemfikir görünüyor.

Do-follow bağlantısı, Google botlarının veya örümceklerinin bağlantı verilen bağlantıya veya web sayfasına bağlantı suyu veya değeri iletmesine izin veren varsayılan bir bağlantı türüdür. Örneğin: Ünlü bir moda dergisi, diyelim ki X, web sitesine bir makale ekliyor ve ilgili işletmeye, diyelim ki Y’ye bir do-follow bağlantısı veriyorsa, X kendi değerinin bir kısmını Y’ye veriyor demektir. Bu değer Y’nin daha iyi bir PageRank elde etmesine ve SERP’de daha iyi sıralanmasına yardımcı olur.

Bir takip et bağlantısını kullanmanın en iyi yolu, ilgili bir anahtar kelimeyi bağlantı metni olarak eklemektir. Google, web sitenize aldığınız do-follow bağlantılarının sayısını ve onu aldığınız ayrı alan adlarının sayısından gözlemler. Birden çok ve alakalı alandan gelen takip bağlantılarının sayısı ne kadar fazla olursa, aktarılan değer de o kadar fazla olur.

Önemli faktörler nelerdir?

Aşağıda, dikkate alınması gereken sayfa dışı SEO faktörlerinden bazıları verilmiştir:

Domain Authority

Etki alanı yetkisi, bir sitenin performansına genel bir bakış sağlamak için Moz tarafından oluşturulan bir ölçüm metriği veya puanıdır. Sayfa dışı etkinlikler yaparken, etki alanı yetkisini dikkate almak önemlidir. Etki alanı yetkilisi veya kısaca DA, bir web sitesinin kalitesini temsil eder. Bir geri bağlantı, daha yüksek DA’ya sahip bir web sitesinden bir do-follow bağlantısı aracılığıyla daha düşük DA’ya sahip bir web sitesine yönlendiriyorsa, daha düşük DA web sitesinin daha iyi bir sayfa sıralamasına sahip olmasına ve SERP’lerde iyi bir sıralamaya sahip olmasına yardımcı olur.

Alaka

Daha yüksek DA sitelerinden bağlantı almak önemlidir; ancak, bu sitelerin bağlantı vermek istediğiniz siteyle alakalı olması daha önemlidir. örneğin Yüksek DA’lı bir moda markasından tamamen bir araba bayiliğiyle ilgili olan web sitenize bir bağlantı alırsanız, bu mantıklı olmaz ve aşırı alakasız geri bağlantılar algoritmaları bir ceza için tetikleyebilir.

Site trafiği

Forum gönderisi, blog yazarlarına erişim vb. gibi sayfa dışı etkinlikler yaparken, bu sitelerin/kişilerin size ne kadar trafik çekebileceğini anlamak önemlidir. örneğin Bir blog yazarı sosyal yardım etkinliği veya forum gönderimi yapmak istiyorsanız, bu sitelerin trafiğini SEO Meta in Click gibi bir krom uzantısıyla kontrol edeceksiniz. Sitenin aldığı trafik miktarının yeterince önemli olduğunu onayladığınızda, faaliyetlere devam edebilirsiniz.

Bağlantı Türü

Web Asmek ile Bağlantı kurma veya sayfa dışı faaliyetler yaparken oluşturduğumuz iki tür bağlantı vardır. Bunlar, yukarıda ayrıntılı olarak açıklandığı gibi, dofollow ve no-follow Bağlantılarıdır.